SAS ønsker velkommen Continental Airlines inn i Star Alliance

October 27, 2009 17:25

SAS’ amerikanske flypartner Continental Airlines er fra og med i dag ny medlem i Star Alliance, flyalliansen som SAS var med og stiftet i 1997. – Vi hilser med glede Continental velkommen inn i Star Alliance, sier Lars Sandahl, kommersiell sjef i SAS. – Nå kan vi tilby enda flere destinasjoner i østlige deler av USA, samt Sentral- og Sør-Amerika. Continentals linjenett ut fra New York er et utmerket supplement til vår andre store amerikanske partner, United Airlines, ut fra Chicago.

Med Continental som ny medlem tilbyr SAS og Star Alliance et enda sterkere og større globalt nettverk verden over som inkluderer 19 500 flygninger per dag til 1 071 flyplasser i 171 land. EuroBonus-medlemmer tjener fra og med i dag poeng på alle Continentals flygninger.

For mer informasjon om Star Alliance og de 25 flyselskapene som er medlemmer i verdens største og beste flyallianse, vennligst gå til www.staralliance.com.

—————–
For mer informasjon, vennligst kontakt:

Anders Lindström, PR Director, Scandinavian Airlines

Tel: + 46 8 79 73394; e-mail: anders.lindstrom@sas.se