Stort tryck på höstlovsresor – kom i tid till Arlanda

October 21, 2009 17:05

SAS uppmanar alla resenärer som planerar att resa under torsdag-söndag den här veckan att komma i god tid till flygplatsen. Trycket har varit stort på flygresor och det är många som ska resa.– Det är i princip fullt på våra avgångar till Europa nu i veckoslutet. Många inrikesavgångar mot Norrland är också välbokade. Det är alltså fler än vanligt som är ute och reser, så kom i extra god tid till Arlanda, säger Niclas Härenstam, tf informationschef SAS i Sverige.

Höstlovet, som infaller nästa vecka, är en av årets stora reseveckor. I år har det varit extra tydligt då SAS haft två stora kampanjer med många resor till reapriser. Genom att förbereda sig redan hemma går det att göra vistelsen på flygplatsen smidigare.

– Checka in via internet eller mobiltelefon. Ha inga vassa föremål i handbagaget och undvik vätskor, sådant ska vara i det incheckade bagaget, säger Niclas Härenstam.

I Stockholm pågår även EU-mötet European Development Days under veckoslutet med tusentals delegater. Detta gör att trafiken till och från Arlanda tidvis kommer att störas av poliseskorter och korteger. Tågtrafiken påverkas däremot inte.SAS presstjänst: 08-797 33 30