Kortare restid och förbindelser i världsklass med SAS

January 13, 2010 10:00

Från och med idag blir det ännu snabbare och smidigare att flyga med SAS via Köpenhamn från både Göteborg och Stockholm. Ett nytt samarbete har inletts mellan SAS och CPH, Köpenhamns flygplats, med målet att göra Köpenhamn till en av världens smidigaste och ledande transferflygplatser. Det innebär bland annat att den så kallade minimum connection time kortas från tidigare 40 minuter till 30 minuter, vilket leder till bättre och fler förbindelser. Dessutom effektiviseras bagagehanteringen och SAS får ett dedikerat område på Köpenhamns flygplats, där alla SAS flyg samlas vid gater bredvid varandra.

– För svenska resenärer innebär detta att de kan nå sina destinationer mycket snabbare, utan att behöva stressa genom flygplatsen. På SAS strävar vi konstant att erbjuda våra kunder smidigt och tidseffektivt resande, och för de som reser via Köpenhamn kan vi nu erbjuda en av de bästa och snabbaste förbindelserna i hela världen, säger Lars-Ove Filipson, marknads- och försäljningsdirektör för SAS i Sverige.

Det nya samarbetet innebär förbättrade förbindelser mellan exempelvis Göteborg och Bologna, Düsseldorf, Hamburg, Helsingfors, Madrid och München, samt mellan exempelvis Stockholm och Bologna, Hannover, München, Paris och Warszawa. Under året kommer även samarbetet utvidgas till icke-Schengen destinationer.

Priser med SAS till Europa börjar från 695 kronor enkel väg, inklusive skatter och avgifter, och inkluderar även incheckat bagage och möjligheten att välja sitt favoritsäte. Du har dessutom 24 timmars öppet köp och möjligheten att boka om. För att hitta de lägsta priserna, använd SAS lågpriskalender på www.sas.se.

För att boka, vänligen gå till www.sas.se, ring 0770-727 727 eller kontakta din resebyrå.För mer information, vänligen kontakta:
Anders Lindström, PR chef, SAS
Tel: 08 79 73394; e-mail: anders.lindstrom@sas.se