Kortere reisetid og forbindelser i verdensklasse med SAS

January 13, 2010 11:27

Fra og med i dag blir det enda raskere og smidigere å fly med SAS via København. Et nytt strategisk partnerskap mellom SAS og CPH, Københavns flyplass, gir over 40 nye ruteforbindelser og forventes på sikt å trekke over 200 000 nye transferpassasjerer over lufthavnen.Forbedringen på Kastrup innebærer at minimumstiden på bakken ved flyforbindelser reduseres fra 40 til 30 minutter. Dessuten effektiviseres bagasjehåndteringen, og SAS får et eget dedikert område der alle SAS’ fly samles ved siden av hverandre.

– Dette betyr at reisende til og fra Norge via København slipper å stresse over lange avstander for å nå sin flyforbindelse videre, sier salgs- og markedsdirektør for SAS i Norge, Stein Bemer. Spesielt er vi glad for at hele 43 nye attraktive videreforbindelser gjøres nå tilgjengelig for våre passasjerer noe som gjør SAS’ nettverk enda bedre, sier han.

Reisende til/fra Oslo, Bergen og Stavanger, som er blant de destinasjoner som regnes blant BIG6, får nyte ekstra godt av effektiviseringen over lufthavnen som har ambisjon om å bli verdens beste transferlufthavn. I løpet av året vil samarbeidet utvides til å gjelde ikke-Schengen destinasjoner også.

Enveispriser med SAS til Europa får du fra NOK 695, inklusive skatter og avgifter. Som alltid når man reiser med SAS inkluderer dette også innsjekket bagasje og mulighet for å velge favorittsete. De laveste prisene finner i SAS lavpriskalender på www.sas.no

For å bestille, vennligst gå til www.sas.no eller ring 05400, eller kontakte ditt reisebyrå.—————————–
For mer informasjon:
Salgs- og markedsdirektør Stein Bemer
stein.bemer@sas.no

Informasjonssjef Knut Morten Johansen
knut-morten.johansen@sas.nowww.twitter.com/sasgroup
www.facebook.com/flysas

SAS Group er det sjette største flyselskapet i Europa, målt i antall passasjerer. I 2008 transporterte konsernet totalt 31 millioner passasjerer med en flåte på 255 fly til 176 destinasjoner. I Norge har SAS 54 fly, hovedsaklig av typen Boeing 737. SAS i Norge transporterte i 2008 drøyt 10 millioner passasjerer.