Nå kan du forhåndsbestille sete på charterfly

December 20, 2010 12:51

På Apollos charterflyvninger med SAS er det nå mulig å reservere seteplassering.Apollo tilbyr nå plassreservasjon på sine SAS-flyvninger fra Norge. Tjenesten gjør at Apollos kunder kan forhåndsbestille ønsket seteplassering. Bestillingen av sete gjøres via internett.

– Mange reisende ønsker å bestemme hvor de skal sitte om bord. SAS er derfor godt fornøyd med å kunne tilby dette også til våre Apollo reisende i Norge. Nå er tilbudet tilgjengelig i hele Skandinavia, forteller Max Kagge, direktør for SAS Charter.

-– Å gi våre kunder stor valgfrihet og god service er viktig for Apollo. Med dette komplimenterer vi servicetilbudet på alle våre flyvninger med SAS, forteller Leo Berbu, administrerende direktør i Apollo Norge.

Bookingsystemet leveres av Paxport og er allerede tilgjengelig i Sverige og Danmark. Sete kan forhåndsbestilles 60 dager før og senest sju dager før avreise. Reservasjonen gjøres her:
https://secure.paxport.net/sas/services.xo?lang=no (https://secure.paxport.net/sas/services.xo?lang=no)

For mer informasjon:

Helen Begby, informasjonssjef i Apollo, tlf. +47 23213033 / 93063160   e-post:  helen.begby@apollo.no (helen.begby@apollo.no)

Knut Morten Johansen, informasjonssjef i SAS, tlf 95719211   e-post: knut-morten.johansen@sas.no (knut-morten.johansen@sas.no)

www.twitter.com/SAS (http://www.twitter.com/SAS) og www.facebook.com/SAS (http://www.facebook.com/SAS)

Scandinavian Airlines er Nord-Europas ledende flyselskap med over 700 daglige avganger. I 2009 transporterte SAS ca 22 millioner passasjerer med en flåte på 177 fly til 100 destinasjoner i 31 forskjellige land. I Norge har SAS 54 fly, hovedsaklig av typen Boeing 737, som til sammen gjør ca 360 avganger daglig. SAS i Norge transporterte i 2009 ca 10 millioner passasjerer.

Apollo er en av Norges største turoperatører med 320 000 passasjerer årlig, og er siden 1.januar 2001 et heleid datterselskap til det Sveitsiske reisekonsernet Kuoni. Selskapet ble kåret til Norges beste charterarrangør av en samlet reiselivsbransje under Grand Travel Award i 2009 og 2010. Den skandinaviske delen av konsernet heter Kuoni Skandinavia og inkluderer Apollo, Kuoni og flyselskapet Novair i Norge, Sverige, og Danmark. Kuoni Skandinavia har nærmere 900 medarbeidere og totalt 1.000 000 reisende til reisemål over hele verden. I Norge har Apollo kontorer i Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim. I 2009 omsatte Apollo Norge for 1,9 milliarder kroner.