SAS ingår fördjupat strategiskt avtal med ledande telekomleverantör

June 3, 2010 10:15

Ericsson har tecknat ett långsiktigt strategiskt samarbetsavtal med SAS och dess Star Alliance partners gällande flygresor i tjänsten.  Avtalet sträcker sig till och med 2015 och flyg till destinationer i 30 länder världen över, varav 13 länder som trafikeras med SAS. Resterande destinationer täcks av ett antal Star Alliance partners.

– Vårt fördjupade strategiska samarbetsavtal med Ericsson visar att vi verkligen erbjuder en produkt och ett nätverk som ingen av våra konkurrenter kan erbjuda i samma klass. Tillsammans med våra Star Alliance partners får Ericsson nu tillgång till attraktiva priser och villkor på över 21,000 dagliga avgångar till nästan 1200 flygplatser i 181 länder världen över, säger Lars-Ove Filipson, Vice President, Corporate Sales, SAS.För ytterligare information kontakta

Elisabeth Manzi, presschef SAS, tel 08-797 4893

SAS är Skandinaviens ledande flygbolag (http://www.sas.se/) med dagliga inrikesflyg (http://www.sas.se/sv/Inrikesflyg) och utrikesflyg till över 1000 resmål världen över i 171 länder. SAS erbjuder även sista minuten (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Priser_och_biljetter/UngdomStuderande/Ungdomsbiljetter2/) biljetter till våra resmål (http://www.sas.se/sv/resmal/) inom Sverige för de som är under 26 år. För mer information besök www.sas.se (http://www.sas.se/).