SAS med ny slagkraftig kommersiell organisering

February 11, 2010 14:24

I samband med at SAS effektiviserer sin organisasjon, så har selskapet nå fått èn felles kommersiell enhet for alle land. Målet er å tilby kundene et enda bedre produkt, med flere kommersielle tilbud, som på en effektiv måte vil opprettholde SAS som et flyselskap i verdensklasse. Ansvarlig for dette er selskapets nye Chief Commercial Officer, Robin Kamark.

– Sammenslåingen til èn felles kommersiell enhet kommer til å gjøre SAS mer konkurransekraftig. I denne organisasjonen finnes det utrolig mye kompetanse. At dette blir en kun èn enhet, forenkler selskapets framtidige utvikling, sier Robin Kamark, SAS kommersielle sjef.

I den nye kommersielle enheten samles SAS’ alle forretningsrelaterte avdelinger i en og samme organisasjon. Den kommersielle enheten kommer til å ledes fra SAS’ hovedkontor i Stockholm, men selskapet kommer fortsatt til å ha lokalt nærvær i både Danmark og Norge.

Norske Kamark var tidligere ansvarlig for SAS konsernets Marketing & Sales-avdeling, og har tidligere hatt flere lederstillinger innen SAS siden 1999.

For mer informasjon:
Knut Morten Johansen, informasjonssjef for SAS i Norge
Telefon: 9571 9211: knut-morten.johansen@sas.nowww.twitter.com/sasgroup
www.facebook.com/flysas

SAS Group er det sjette største flyselskapet i Europa, målt i antall passasjerer. I 2009 transporterte konsernet totalt 25 millioner passasjerer med en flåte på 255 fly til 176 destinasjoner. I Norge har SAS 54 fly, hovedsaklig av typen Boeing 737. SAS i Norge transporterte i 2009 ca 10 millioner passasjerer.