SAS tilbake på Bardufoss

May 27, 2010 12:53

Mandag 31. mai gjenåpner SAS en daglig rute mellom Bardufoss og Oslo. Dermed brytes Norwegians monopolsituasjon på strekningen. Passasjerer vil kunne nyte godt av konkurransen og et bedre tilbud, inkludert tilslutning til SAS store nettverk via Oslo.SAS vil starte med seks flygninger i uken fra 31. mai 2010, med foreløpig varighet til og med 29. august. Dersom responsen i markedet blir slik SAS håper, kan tilbudet bli forlenget utover de tre månedene som foreløpig er planlagt.
– Etter at SAS la ned flygningene på Bardufoss har vi mottatt mange henvendelser med ønske om at vi starter opp igjen, sier kommersiell direktør, Robin Kamark.
Mange av tilbakemeldingene har slått fast at Norwegian på enkelte dager har hatt opptil 3-4 ganger så dyre billetter fra Bardufoss hvor de er alene, i forhold til Evenes hvor SAS også opererer.
SAS’ gjenoppstart på Bardufoss kommer et par måneder etter at selskapet styrket rutetilbudet på Bodø og Alta, gjennom en ekstra frekvens til/fra Oslo mandag, tirsdag og onsdag for Bodøs del, og torsdag og fredag til/fra Alta.
– I SAS gleder vi oss over at egne passasjerer uttrykker stadig økende tilfredshet med kvaliteten vi leverer på punktlighet og service, både på bakken og i luften, sier Robin Kamark. Det er fint å kunne levere dette i forhold til Bardufoss også.
SAS har inngått en avtale med Røros Flyservice som vil levere bakketjenester til passasjerene våre på Bardufoss lufthavn
Rutetidene fra Bardufoss til Oslo:
SK1306 BDU 13:20 OSL 15:05 (daglig unntatt lørdag og søndag)
SK1306 BDU 19:20 OSL 21:05 (søndag)
Rutetidene fra Oslo til Bardufoss:
SK1305 OSL 11:10 BDU 12:55 (daglig unntatt lørdag og søndag)
SK1305 OSL 17:10 BDU 18:55 (søndag)For mer informasjon
Informasjonssjef Knut Morten Johansen, tlf 95719211