SAS utnämnt till Europas bästa flygbolag

February 12, 2010 15:00

SAS utnämndes till Europas bästa flygbolag på gårdagens Grand Travel Award 2010, reseindustrins egen Oscarsgala. Prisutdelningen arrangerades av branschtidningen Travel News och hölls på torsdagskvällen på Grand Hôtel i Stockholm. Det var det andra priset denna vecka som tilldelades SAS.

– Det är en stor ära att vinna detta pris. Jag tror vi vann på grund av att vi har en punktlighet i världsklass, vi har flest destinationer och avgångar från Sverige, och att vi verkligen tar hand om våra kunder som är mer nöjda än någonsin, säger Lars-Olov Filipson från SAS som var på plats för att ta emot det prestigefyllda priset från konferencier Kristin Kaspersen.

SAS delade med sig nyheten på Facebook (www.facebook.com/flysas) bara minuter efter priset hade delats ut. Det blev snabbt det mest omtyckta inlägget någonsin på SAS fansida.

Grand Travel Award blev det andra priset denna vecka för SAS. Tidigare i veckan gav den globala tidningen Business Traveller SAS pris för att ha det bästa vita vinet bland alla världens flygbolag. I tävlingen Cellars in the Sky, som arrangeras årligen av Business Traveller, valdes det australiensiska vinet Tim Adams Semillion 2007 till Best Business Class White Wine.För mer information, vänligen kontakta:
Anders Lindström, PR chef, Scandinavian Airlines
Tel: 08 79 73394; e-mail: anders.lindstrom@sas.se