SAS var Europas mest punktlige selskap i 2009

January 11, 2010 17:54

SAS var Europas mest punktlige selskap i 2009. Hele 89.11% av SAS’ landinger skjedde på tid. SAS var også verdens tredje mest punktlige selskap, etter Japan Airlines og ANA (All Nippon Airways).- Vi er svært fornøyde med å være Europas mest punktlige selskap, og helt oppe på topp tre på verdensbasis. Denne posisjonen bekrefter at vi overholder vårt løfte om å minimere tiden våre kunder bruker på å reise, sier John Dueholm, CEO i SAS Scandinavian Airlines. Våre medarbeidere gjør en fantastisk jobb for å sikre at flyene kommer fram i henhold til tidtabell, til tross for de krevende vær- og vinterforholdene vi har i Skandinavia.

Alle selskapene i SAS konsernet, som også inkluderer Widerøe og Finlands Blue1, var blant de mest punktlige i verden i fjor i henhold til www.flighstats.com som registrerer at flyselskapene har en forsinkelse hvis ankomsten er senere enn 15 minutter etter rutetid.

Widerøe var Europas beste flyselskap de to siste månedene av året. I desember med mye juletrafikk var 83,99% av alle Widerøe-flyene i rute, med SAS på 78,27%. Konkurrentene British Airways og Norwegian hadde henholdsvis 67,31% og 61,11% i punktlighet.
For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Knut Morten Johansen, informasjonssjef for SAS i Norge, telefon 95 71 92 11
www.twitter.com/sasgroup
www.facebook.com/flysas

SAS Group er det sjette største flyselskapet i Europa, målt i antall passasjerer. I 2008 transporterte konsernet totalt 31 millioner passasjerer med en flåte på 255 fly til 176 destinasjoner. I Norge har SAS 54 fly, hovedsaklig av typen Boeing 737. SAS i Norge transporterte i 2008 drøyt 10 millioner passasjerer.