Stark efterfrågan leder till fler SAS avgångar

July 13, 2010 08:05

SAS kommer öka antalet avgångar i höst på flera linjer inom Skandinavien på grund av stark efterfrågan. Mellan Stockholm och Köpenhamn ökar bolaget med ytterligare två avgångar per dag från och med 1 september, efter att redan ha ökat en avgång till nuvarande 13 avgångar per dag i februari i år. I höst kommer SAS erbjuda 15 avgångar per dag mellan Stockholm och Köpenhamn, vilket också innebär kortare och smidigare byten till andra destinationer i Europa.SAS ökar även antalet avgångar till Oslo från Stockholm. Totalt ökar man med 62 avgångar per vecka, vilket även inkluderar fler frekvenser på linjerna Köpenhamn-Bergen, Köpenhamn-Stavanger och Köpenhamn-Oslo.

–          Förutom att vi har rekordfulla plan märker vi en positiv utveckling inom vårt skandinaviska nätverk, och för att ge våra kunder de flesta och bästa avgångar och förbindelser kommer vi erbjuda ytterligare 62 nya avgångar till hösten, säger Robin Kamark, kommersiell chef på SAS.

Förra månaden informerade SAS också om att man sätter in ytterligare en A340 för att öka den interkontinentala trafiken till hösten. Därmed erbjuds SAS kunder fler avgångar till New York, Chicago, Bangkok och Dubai från och med oktober.För mer information, vänligen kontakta:

SAS pressjour