SAS Economy Extra bäst i världen

December 2, 2011 13:00

SAS premium economy på långlinjer, Economy Extra, har röstats fram som världens bästa i en ny undersökning. Över 36,000 resenärer har deltagit i tidningen Global Travelers undersökning, varav majoriteten reser i en serviceklass annan än Economy. SAS hamnade på första plats i kategorin Best Airline for Premium Economy med sin Economy Extra klass. Flygbolaget var ett av de första i världen med att introducera en serviceklass mellan Business och Economy 2001 och den erbjuds på alla långlinjeflygningar till USA och Asien.-          Denna utmärkelse är en stor ära för SAS, speciellt då det är resenärerna själva som har röstat på oss. Vår Economy Extra produkt är omtyckt av både affärs- och fritidsresenärer som önskar bättre komfort, mer utrymme och en högre servicenivå än Economy, dessutom till ett mycket rimligt pris, säger Rickard Gustafson, VD, SAS.

SAS Economy Extra på långlinjer mellan Skandinavien och Asien och USA är en separat kabin med större säten än i Economy, samt mer benutrymme, bredare mat- och dryckutbud och audio/video-on-demand underhållning som går att starta, pausa och stoppa när man själv önskar. Dessutom får Economy Extra kunder utnyttja Fast Track security, resa med extra bagage och tjänar mer EuroBonus poäng.

För mer information om SAS olika serviceklasser på långlinjer, vänligen besök www.flysas.com/intercont (http://www.flysas.com/intercont).För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anders Lindström, PR Director
+46 70 997 3394; anders.lindstrom@sas.se (anders.lindstrom@sas.se)SAS är Skandinaviens ledande flygbolag (http://www.sas.se/) med dagliga flygresor till destinationer (http://www.sas.se/resmal/) i Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 26 partners erbjuda över 1000 resmål världen över i 175 länder. För mer information, besök www.sas.se (http://www.sas.se/).