SAS nominerad som både Europas och världens mest punktliga flygbolag

January 17, 2011 12:00

SAS är nominerade i två kategorier i Flightstats årliga punktlighetsprisutdelning OnTime Performance Service Awards: Arrival Performance among Major International Airlines för globala flygbolag och Arrival Performance among Major European Airlines för europeiska flygbolag. I den globala kategorin, som är öppen för alla världens flygbolag, är SAS det enda europeiska flygbolag bland de fem nominerade.-          Dessa två nomineringar understryker hur hårt vår personal arbetar för att få våra kunder till sina destinationer på tid, då vi vet hur värdefull tid är. Att dessutom vara det enda europeiska flygbolag i den globala kategorin är vi extra stolta över, säger Flemming Jensen, Chief Operating Officer, SAS.

Vinnarna utses den 24 januari. För mer information om Flighstats On-Time Performance Service Awards, vänligen besök http://opsawards.flightstats.com/ (http://opsawards.flightstats.com/).För mer information, vänligen kontakta:
SAS pressjour