SAS ökar antalet avgångar mellan Stockholm och Luleå

November 11, 2011 09:45

Med start i november 2011 ökar SAS (http://www.sas.se) antalet flygningar mellan Stockholm och Luleå. Detta innebär att SAS kommer att flyga upp till 21 flygningar dagligen.Under måndagar till fredagar flyger SAS upp till 19 flygningar dagligen till och från Luleå (http://www.sas.se/sv/resmal/Lulea/flyg/?WT.mc_id=X6156). Med start i november ökar nu SAS antalet flygningar upp till 21 stycken per dag. De nya avgångarna går kl 16:50 från Stockholm samt kl 18:35 från Luleå.

–       Våra kunder i Luleå efterfrågar fler avgångar under just den här tiden på dygnet och vi är glada över att kunna möta deras behov, säger Peter Nilsson, Inrikeschef.

Ökningen betyder att SAS ökar valmöjligheterna och för sina kunder, i och med fler avgångar att välja mellan under vardagarna. För information om SAS tidtabell (https://ibp2.scandinavian.net/ibp/timetable/TimeTabSelectView.aspx?MKT=SE&lng=sv&id=3662) till och från Luleå se www.sas.se (http://www.sas.se/).

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige