SAS utökar flygningar till New York och USA

March 28, 2011 11:16

Idag återlanserar SAS flyglinjen Oslo-New York, vilket innebär tre dagliga avgångar från Skandinavien till New York. SAS öppnade den första USA-flygningen för 65 år sedan, då från Stockholm till New York.SK907 avgår från Oslo 11.05 och landar i New York 13.10. Inom tre timmar efter ankomst erbjuder SAS samarbetspartner Continental fler än 150 transferavgångar till över 50 städer i både Nord- och Sydamerika. Nästan hälften av alla SAS resenärer till New York flyger vidare till andra amerikanska städer.

Betydligt reducerade kostnader, en produkt i världsklass och bättre marknadsvillkor gör det möjligt för SAS att återigen expandera vårt interkontinentala linjenätverk, säger Robin Kamark, kommersiell chef i SAS. USA är en väldigt viktig marknad för oss och med tre dagliga avgångar till New York, förutom två dagliga avgångar till Chicago och en till Washington DC, kan vi smidigt ta våra kunder från Skandinavien till hela Nordamerika.

Nästa år öppnar SAS ännu en interkontinental flyglinje mellan Köpenhamn och Shanghai.

SK907 mellan Oslo och New York trafikeras med en Airbus A330-300 som erbjuder 34 platser i Business class, 35 i Economy Extra samt 195 platser i Economy.För ytterligare information, kontakta:

SAS Pressjour

www.sas.se (http://www.sas.se/)