Star Alliance igjen kåret til beste flyallianse

October 6, 2011 14:37

Star Alliance ble for sjette gang på rad, kåret til Best Airline Alliance under Business Traveller Awards i London.Christopher Korenke, Vice President Commercial, Star Alliance, sa: “Det å gjøre seg fortjent til denne utmerkelsen i et av flybransjens mest konkurranseutsatte markeder for sjette år på rad er en bragd. Dette understrekes av at de som har stemt på oss er de hyppigst reisende med god kjennskap til flyselskapene og de produkter vi har i bransjen, og det er en bekreftelse på at vi i Star Alliance leverer på vårt kundeløfte i hele det verdensomspennende nettverket”.

Best Traveller Awards har stor anerkjennelse i reiselivet, og gjennom magasinet Business Traveller gis de forretningsreisende muligheten til å gjøre ære på flyselskaper, flyplasser, hotell og leiebilfirma som de mener yter utmerket service når de er på sine jobbreiser.For mer informasjon, vennligst kontakt:

Anders Lindström, PR ansvarlig i SAS, Telefon: + 46 8 797 2944      E-mail: anders.lindstrom@sas.se (anders.lindstrom@sas.se

About Star Alliance:

The Star Alliance network was established in 1997 as the first truly global airline alliance to offer worldwide reach, recognition and seamless service to the international traveller. Its acceptance by the market has been recognised by numerous awards, including the Air Transport World Market Leadership Award, Best Airline Alliance by both Business Traveller Magazine and Skytrax. The member airlines are: Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Blue1, British Midland International, Brussels Airlines, Continental Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, Spanair, SWISS, TAM Airlines, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI, United and US Airways. Avianca-TACA, Copa Airlines, Ethiopian Airlines and Shenzhen Airlines have been announced as future members. Overall, the Star Alliance network offers more than 21,200 daily flights to 1,185 airports in 185 countries.