Trippelvinst för SAS på Grand Travel Awards

February 17, 2011 08:00

SAS belönades igår kväll trefaldigt på Grand Travel Awards galan i Stockholm. Det var läsarna till Sveriges främsta resebranschtidning som röstade fram SAS som vinnare i tre kategorier: Flygbolag Europa, Flygbolag interkontinentalt och Transport inrikes.-          Vi är väldigt stolta över att det är dem i resebranschen som röstat och gett oss sitt förtroende och stöd med dessa priser. Vi gör konstant vårt bästa för att ta hand om våra kunder och dessa vinster är ett bevis på allt hårt arbete våra anställda gör dagligen för att erbjuda bästa servicen. Förra året blev vi Europas punktligaste flygbolag, samtidigt som vi bevisade att vi kunde ta väl hand om tiotusentals kunder som fastnade världen över under askmolnskrisen. Och dessutom fortsätter vi introducera nya produkter som gör resandet med oss ännu enklare. Det är en trygghet och kvalité vi tror våra kunder, återförsäljare och samarbetspartners uppskattar, säger Lars-Ove Filipson, Vice President, Corporate Sales på SAS, som tog emot alla tre priser.

SAS har redan vunnit en rad med priser under 2011. Idag finns Flightstats VD Jeff Kennedy på plats på Arlanda flygplats för att personligen lämna över priset för Europas punktligaste flygbolag 2010 till SAS. I januari tog SAS hem fem guldpriser på norska resebranschens HSMAI prisutdelning för marknadsföring och sociala medier, och tidigare denna månad prisades SAS av Flightglobal med en Webbies för Årets onlinekampanj för Love is in the air.

I kategorin Flygbolag interkontinentalt fick SAS dela priset med Qatar Airways.För ytterligare information, kontakta:
Anders Lindström
PR ansvarig, SAS