Vinn upp till en miljon EuroBonuspoäng i ”SAS Rising Stars”

May 20, 2011 11:17

SAS nya kampanj, SAS Rising Stars (http://sasrisingstars.flysas.net/), lanseras i sociala medier i dag och vänder sig till alla ungdomar mellan 18 och 25 år. Unga talanger som släpper loss sin kreativitet kan vinna upp till en miljon EuroBonus-poäng, vilket till exempel motsvarar 16 tur- och returresor mellan Skandinavien och New York, Chicago eller Washington DC eller 33 tur- och returresor mellan Skandinavien och London, Paris, Amsterdam eller Bryssel.”Vi vill fokusera mer på våra yngre resenärer, särskilt med tanke på vårt utbud av ungdomsbiljetter till hela Europa samt de produkter och tjänster vi erbjuder. Vi tror att en interaktiv kampanj i sociala medier är det bästa sättet att kommunicera med den här åldersgruppen och därför lanserar vi SAS Rising Stars, där vi söker nya talanger som kan vinna upp till en miljon EuroBonus-poäng”, säger Christina Ericsson, Dir. Online Communication på SAS.

För att bli SAS Rising Stars, ska man i lag skapa en musikvideo, en kortfilm, en reklamsnutt, en reseberättelse eller liknande som lyfter fram fördelarna med SAS ungdomsbiljetter och produkterbjudanden. För att vinna virtuella EuroBonus-poäng måste laget samla ihop så många röster som möjligt. En jury bestående av tre unga EuroBonusGuld-medlemmar kommer också att dela ut poäng till sina favoritbidrag. Det lag som samlat mest antal poäng, genom antalet röster och Guldjuryns poäng, vinner tävlingen och de poäng som samlats ihop.

Guldjuryn består av tre av Nordens mest frekventa unga resenärer: Viktor Stenhjem, Kajsa Kling och Roberto Pinia.
”Jag ser verkligen framemot att vara med i Guldjuryn och möjligheten att påverka vem som kan vinna upp till en miljon EuroBonuspoäng. Jag lovar också att dela med mig av mina bästa personliga restips och avslöja ett och annat trix” säger Roberto Pinia, Guldjuryn och EurobonusGuld-medlem sedan han var 19 år.

Vinnarna kommer att meddelas i mitten av juni och information om hur man deltar får du på www.flysas.com/sasrisingstars (http://www.flysas.com/sasrisingstars) .

För ytterligare information ber vi att du kontaktar:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS