Apollo skriver rekordavtal med SAS

April 27, 2012 11:00

Apollo och SAS fortsätter att samarbeta. Det står klart efter att researrangören sett över vilka externa flygsamarbetspartners utöver det egna flygbolaget Novair som Apollo ska arbeta med. Avgörande för Apollo var SAS prisbelönta punktlighet och höga servicenivå som resulterat i flygbolagets högsta kundnöjdhet någonsin. SAS anpassningsbara flotta gör det också möjligt för Apollo att erbjuda direktflyg från en rad regionala flygplatser.

– För Apollo är flygprodukten naturligtvis en mycket viktig del av det totala erbjudandet till våra kunder. Vi har samarbetat länge med SAS och den kombination av pris, kvalité och tidtabeller som SAS kan leverera har även denna gång varit avgörande för vårt val, säger Mats Dahlquist, COO för Kuoni Nordic.

– Vi är väldigt stolta att ha vunnit detta rekordstora avtal och kunna erbjuda Apollo nya möjligheter, så som direktflyg från flera nya skandinaviska destinationer. Dessutom uppskattar vi att de även värderat vår prisbelönta punktlighet så att Apollo kan garantera sina resenärer maximal tid när de reser på välförtjänt semester, säger Annelie Nässén, Vice President Leisure Sales SAS.

Avtalet mellan SAS och Apollos omfattar ca 4000 flygningar med avgångar från 16 olika orter i från Sverige, Norge och Danmark till över 20 destinationer i Europa och Nordafrika.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS
E-mail: malin.selander@sas.se

SAS Group Investor Relations

SAS offentliggör denna information enligt svensk lag om värdepappersmarknaden och/eller svensk lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 april 11:00