Bonusforbudet i Norge er i strid med EØS-reglene

July 4, 2012 15:29

EFTAs overvåkningsorgan ESA har i dag sendt et brev til norske myndigheter hvor det heter at det særnorske forbudet mot opptjening av bonuspoeng på innenriks flyreiser er i strid med EØS-avtalen.- Dette er helt i tråd med hva SAS lenge har hevdet, og vi håper nå at ESAs klare konklusjon fremskynder en full oppheving av forbudet i Norge, sier Eivind Roald, konserndirektør for salg og marked i SAS.

Nå er det Fornyings- administrasjons og kirkedepartementet som endelig skal avgjøre bonusforbudets skjebne, etter at Konkurransetilsynet åpnet for en delvis oppheving i tidligere i år. En gjennomgang av høringsuttalelsene viser også at majoriteten går i favør av at også norske reisende innenriks skal kunne nyte godt av bedre servicetjenester knyttet til flyselskapenes fordelsprogram.For ytterligere informasjon, vennligst kontakt pressetelefonen: 64 81 88 00SAS er Skandinavias ledende flyselskap med daglige flyreiser (http://www.sas.no/) til destinasjoner i Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance og kan sammen med 26 partnere tilby over 1000 reisemål (http://www.sas.no/reise/) i over 175 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no.