Nu åbner SAS Shanghai-ruten

February 29, 2012 13:00

Shanghai er et af verdens stærkeste vækstcentre, og SAS tilbyder nu en direkte rute fra Københavns Lufthavn fem gange om ugen. Mere end halvdelen af passagererne vil være forretningsrejsende fra Skandinavien eller Nordeuropa.Kina er et meget vigtigt og voksende marked for SAS’ erhvervskunder. SAS flyver allerede til Bejing, og et stigende antal skandinaviske og internationale virksomheder har efterspurgt en hurtig forbindelse mellem Skandinavien og metropolen Shanghai. Ruten åbner den 1. marts.

”SAS går efter at servicere de markeder, hvor der er stor efterspørgsel fra skandinavisk rejsende og rejsende til Skandinavien. I den strategi er Kina – og nu Shanghai – et helt centralt punkt. SAS er de eneste og første som flyver direkte Købehavn Shanghai, og vi kan på bookningerne allerede nu se, at ruten er populær,” siger Per Møller Jensen, vice president for brand, marketing og Eurobonus i SAS.

Den direkte rute fra København til Shanghai har især været efterspurgt af dansk erhvervsliv. Og SAS ser frem til at imødekomme ønskerne fra de forretningsrejsende, som vil udgøre mere end halvdelen af passagererne. Men Shanghai er også et yndet rejsemål for fritidsrejsende fra Skandinavien og Kina:

”Blandt danskere, nordmænd og svenskere vokser Shanghais popularitet som feriemål. Samtidig får også flere og flere kineserne øjnene op for Norden. Her ser vi et stort potentiale inden for de næste år,” siger Per Møller Jensen.

Ud af de ca. 120.000 årlige passagerer, SAS forventer på ruten, vil 75 % komme fra Skandinavien og Nordeuropa. De resterende 25 % skal komme fra Shanghai og den østasiatiske region.

· SAS er den eneste som flyver direkte Købehavn Shanghai og forventer ca. 120.000 årlige passagerer på ruten.
· Ruten skal flyves med en Airbus 340-300, som er det største fly i SAS flåde med 245 sæder fordelt på 3 serviceklasser, Business, Extra og Economy.
· SK 997 har afgang fra København til Shanghai tirsdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag klokken 17.40 med ankomst i Shanghai næste morgen. Afgange fra Shanghai med SK 998 er sat til 14.15 mandag, onsdag, fredag, lørdag og søndag med ankomst 18.35 i København samme dag. Afgangstiderne skaber de bedste muligheder for transfer fra øvrige destinationer i Skandinavien og Nordeuropa.

For yderligere information kontakt venligst Per Møller Jensen, VP for Brand, Marketing og EuroBonus i SAS – tlf: +45 3232 3290.