SAS åbner Billund

June 20, 2012 08:30

To nye ruter fra Billund, en til København og en til Oslo, og betydelig flere afgange fra Aalborg og Aarhus. Sådan ser planen ud, når SAS fra midten af august og frem giver kunderne flere danske indenrigsafgange. Ruterne vil sikre flere kunder adgang til SAS’ store netværk.Siden Cimber Sterling stoppede med at flyve har mange af SAS’ kunder og danske rejsende savnet direkte ruter til Københavns Lufthavn fra forskellige regioner i landet. Rejsende fra Billund har været særligt hårdt ramt uden direkte ruter til København. De kan nu se frem til at flyve med SAS til København fem gange dagligt i hverdagene og to til tre gange i weekenden samt til Oslo en gang dagligt.

– Vi er meget stolte over den udvidelse, SAS har klar til de store regionale lufthavne, hvor mange af vores kunder pendler til og fra. Alt for mange rejsende fra Jylland har stået i en rigtig ærgerlig situation efter Cimber Sterling ikke længere flyver. Her har Billund-ruterne blandt andet været et stort ønske, som vi nu kan indfri, siger Per Møller Jensen, vice president EuroBonus og Marketing i SAS.

SAS er den eneste der flyver direkte Billund-København. Tidsplanen træder i kraft fra 13. august, og ruten bliver opereret af det nye Cimber A/S, som allerede nu med høj punktlighed og kvalitet flyver fire fly for SAS. Cimber A/S flyver på ruten med ATR-maskiner, der har plads til 66 rejsende.

SAS’ nye rute mellem Billund og Oslo starter den 3. september og bliver opereret af SAS med en Boeing-737. Kunderne kan købe billetter til alle Billund-ruterne fra den 3. juli.

Flere afgange fra Aarhus og Aalborg
SAS’ planer for indenrigsflyvning indebærer også en udvidelse af Aalborg og Aarhus. Fra september kan rejsende fra Nord- og Østjylland se frem til en løsning med betydelig flere afgange. Fra Aarhus kommer der op til syv daglige tur-retur flyvninger og fra Aalborg drejer det sig om ni.

– Vi øger med 34 afgange på begge ruter, og det er rigtig passende i forhold til det behov og den efterspørgsel, vi oplever, siger Per Møller Jensen.

For at sikre rejsende fra Sønderborg og Bornholm bedre adgang til SAS destinationer videre ud fra København, indgår SAS desuden et billetsamarbejde med DAT. Detaljerne forventes at være klar i starten af juli.

– Alt i alt mener jeg, at SAS præsenterer en god og dækkende løsning for dansk indenrigsflyvning til vores kunder. Løsningen kommer samtidig til at opretholde de vigtige feederruter til Københavns Lufthavn og dermed sikre kunderne adgang til SAS’ store netværk ud i verden, afslutter Per Møller Jensen.

For yderligere information kontakt venligst:
SAS’ presseafdeling på telefon 32 32 31 35