SAS flyger direkt mellan Göteborg och Åre Östersund

October 9, 2012 15:00

Under skidsäsongen flyger SAS direkt mellan Göteborg och Åre Östersunds Airport. Det betyder att skidsugna göteborgare nu på ett enkelt och smidigt sätt kan besöka skidbackarna i Årefjällen utan mellanlandning i Stockholm.-    Många av våra kunder vill besöka svenska fjällen under skidsäsongen. Därför är vi glada att erbjuda kunder i Göteborgsregionen möjlighet att flyga direkt mellan Göteborg och Åre Östersunds Airport under skidsäsongen. Direktflyg gör att våra kunder spar värdefull tid på sin semester, säger Annelie Nässén, VP Global Agent Sales, SAS.

SAS flyger med en Boeing 737 med avresa från Göteborg varje lördag kl 9:10 mellan den 9 februari och 09 mars. Avresor från Åre Östersunds Airport direkt till Göteborg sker varje lördag kl 10:55 mellan den 16 februari och den 16 mars. Under sportlovet flyger även SAS direkt mellan Malmö och Åre Östersund Airport, samt mellan Ängelholm och Åre Östersund.Airport. Läs mer om detta här (http://www.sas.se/erbjudanden/erbjudanden-/are/?vst=true) på www.sas.se.

Hos SAS kan man alltid (http://www.sas.se/allt-om-resan/) checka in 23 kg bagage utan avgift. Redan 22 timmar innan avresa kan man välja sin sittplats, och ombord erbjuds frukost fram till kl 9:00 och därefter så serveras kaffe eller te till alla ombord.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig, SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.seSAS är Skandinaviens ledande flygbolag med dagliga flygresor (http://www.sas.se/) till populära destinationer som London (http://www.sas.se/resmal/london/), Amsterdam (http://www.sas.se/resmal/amsterdam/) och Paris (http://www.sas.se/resmal/paris/). SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 27 partners erbjuda över 1300 resmål (http://www.sas.se/resmal/) världen över i 190 länder. För mer information, besök www.sas.se