SAS har Sveriges bästa tidtabell enligt ny undersökning

May 28, 2012 09:52

En ny undersökning visar att SAS har Sveriges bästa tidtabell. Över 900 flygresenärer har deltagit i det oberoende undersökningsföretaget Nepas undersökning och överlägset flest svarade att SAS har Sveriges bästa tidtabell.-       Utöver att vi har en punktlighet i världsklass erbjuder vi också en attraktiv tidtabell med fler avgångar att välja på än våra konkurrenter. Kunderna kan därmed spara värdefull tid, vilket vi vet uppskattas. Livet är fullt av oförutsedda händelser och ibland har man behov av att boka om till en senare eller tidigare avgång, vilket SAS smidigt erbjuder. Vi tror det är en av anledningarna bakom vår rekordhöga kundnöjdhet, säger Joakim Landholm kommersiell chef på SAS.

SAS har lanserat nya reklamfilmer som baseras på det faktum att SAS har flest avgångar av alla flygbolag i Sverige samt undersökningsresultatet från Nepa och finns tillgängliga på www.youtube.com/flysas. I dag startar SAS även en tävling där man kan tävla med ett bidrag till hur SAS nästa reklamfilm ska utformas. De som tävlar kan vinna en resa till New York. Läs mer på www.sas.se/minreklamfilm.

SAS erbjuder närmare 247 dagliga flygningar inom Sverige och till/från Europa. Exempelvis flyger SAS mellan Arlanda och London upp till 76 gånger under en vecka.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS