SAS och NextJet förstärker samarbete

February 1, 2012 13:00

SAS (http://www.sas.se) and NextJet inleder, från och med idag, ett partnersamarbete som inkluderar code-share på NextJets 11 linjer till och från Stockholm, respektive Köpenhamn, med anslutning till och från alla SAS flyg.-    Vi är väldigt positiva till att samarbeta med NextJet. Tillsammans med NextJet ger vi våra kunder möjligheten till att enkelt och smidigt resa från mindre orter till ännu fler orter i Sverige och vidare ut i världen via Arlanda eller Köpenhamn, säger Simon Pauck Hansen, Vice President Partners and Alliances, SAS.

Samarbetet innebär också att NextJets passagerare som reser i Business class och transfererar till/från SAS flyg får tillgång till SAS Lounger (http://www.sas.se/sv/allt-om-resan/infor-resan/Lounger/) och SAS Fast Track (http://www.sas.se/sv/allt-om-resan/infor-resan/sakerhetskontroll/) security i Köpenhamn och på Arlanda. Även passagerare bokade i SAS Economy Extra har tillgång till SAS Fast Track.

NextJet (http://www.nextjet.se) är ett svenskt flygbolag som bedriver reguljärtrafik på ett antal inrikeslinjer mellan Sveriges nordliga städer och Stockholm. NextJet trafikerar även linjen Visby-Stockholm samt linjen Örebro-Linköping-Köpenhamn.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige
SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.seSAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg (http://www.sas.se/Billigt-flyg/) till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter (http://www.sas.se/) i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/?WT.ac=start_lagpriskalender) ger en smidig överblick på våra inrikesflyg (http://www.sas.se/Inrikesflyg/) och utrikesflyg (http://www.sas.se/Utrikesflyg/). För mer information, besök www.sas.se.