SAS och Rezidor samarbetar för att sänka resekostnader

April 26, 2012 08:00

SAS Credits, flygbolagets unika lojalitetsprogram för små och medelstora företag, utökar idag med en ny global partner, The Carlson Rezidor Group. Avtalet undertecknades i går i Stockholm av Rickard Gustafson, VD och koncernchef för SAS, och Kurt Ritter, koncernchef och VD för Rezidor.SAS Credits (http://www.sas.se/Foretagsprogram/SAS-Credits/Fordelar/) har sedan lanseringen 2009 lockat 28.000 företagsmedlemmar att tjäna credits på sina flygningar utöver de SAS EuroBonuspoäng som är personliga för resenären. Dessa företag kommer nu även att tjäna credits när de bor på Radisson Blu eller Park Inn by Radisson hotell i Europa och Mellanöstern. Dessa credits kan sedan lösas in mot nya flygningar eller Rezidors e-presentkort. SAS och Rezidors partnerskap syftar till att sänka resekostnaderna för mindre företag.
-Vår SAS Credit program är unikt inom flygbranschen och mycket uppskattad bland små och medelstora företag. Med Rezidor som en ny partner så får våra medlemmar ett bredare utbud av möjligheter att tjäna credits, medan de samtidigt sänker sina resekostnader “, säger Rickard Gustafson, VD SAS.
-Vi är glada för att lyfta vår långsiktiga samarbete med SAS till nya höjder. Vi är redan partners med SAS EuroBonus, flygbolagets lojalitetsprogram, där resenärer har bokat över 300.000 rumsnätter per år. Nu utökar vi vårt samarbete med SAS Credits och riktar oss till de små och medelstora företag – en marknad som växer kraftigt och har en stor potential “, säger Kurt Ritter, koncernchef och vd för Rezidor.

Det nya partnerskapet stärker den 50 år långa och lyckade samarbetet mellan SAS (http://www.sas.sse) och Rezidor. SAS Credits medlemmar uppskattas generera mer än en miljon rumsnätter per år. Programmet finns i 22 länder.

SAS Credits fakta:

· SAS lojalitetsprogram för små och medelstora företag
· Medlemskap i programmet är gratis
· Företaget tjänar Credits varje gång de anställda reser med SAS och utvalda partners eller bor på ett Radisson Blu eller Park Inn hotel
· 100 SAS Credits = 100SEK kronor mot nya flygningar eller Rezidors epresentkort
· Resenären tjänar fortfarande EuroBonuspoäng som vanligt

För ytterligare information, kontakta:
Malin Selander
Pressansvarig Sverige
SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.se SAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg (http://www.sas.se/Billigt-flyg/) till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter (http://www.sas.se/) i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/?WT.ac=start_lagpriskalender) ger en smidig överblick på våra inrikesflyg (http://www.sas.se/Inrikesflyg/) och utrikesflyg (http://www.sas.se/Utrikesflyg/). För mer information, besök www.sas.se.