SAS öppnar Fast Track Security på Göteborg Landvetter

October 12, 2012 09:10

SAS öppnar den 15 oktober en SAS Fast Track Security på Landvetter flygplats tillsammans med Göteborg Landvetter Airport.SAS Fast Track Security (priority lane) är ett prioriterat flöde genom säkerhetskontrollen. På Landvetters utrikesterminal finns denna då tillgänglig för medlemmar i SAS EuroBonus Guld samt resenärer bokade med SAS eller Widerøe i Business eller Economy Extra. På Landvetters inrikesterminal erbjuder vi redan SAS Self Service Fast Track Security och där välkomnas medlemmar i SAS EuroBonus Guld.

–       Vi är glada över att erbjuda SAS Fast Track Security (http://www.sas.se/allt-om-resan/pa-flygplatsen/fasttrack/) här på Landvetter. Vi vet att våra kunder uppskattar tidsbesparande tjänster, och genom att använda sig av SAS Fast Track så kan våra kunder spara väderfull tid när de reser, säger Mattias Hyllert, Stationschef Landvetter, SAS.

Med start imorgon, den 13 oktober, utökar även SAS sina direktflyg ut i Europa. Första direktflyget mellan Göteborg Landvetter och Malaga (http://www.sas.se/resmal/malaga/flyg/) avgår kl 13:35 och flygs med en Boeing 737-700.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig, SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.seSAS är Skandinaviens ledande flygbolag med dagliga flygresor (http://www.sas.se/) till populära destinationer som London (http://www.sas.se/resmal/london/), Amsterdam (http://www.sas.se/resmal/amsterdam/) och Paris (http://www.sas.se/resmal/paris/). SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 27 partners erbjuda över 1300 resmål (http://www.sas.se/resmal/) världen över i 190 länder. För mer information, besök www.sas.se