SAS: Rekordhøj belægning på fly i april og verdens mest punktlige

May 8, 2012 11:05

Trafiktallene for april viser en fortsat positiv udvikling, hvor trafikken blev øget med 7,9 %. Og flyene er fyldt op: Kabinefaktoren blev den højeste nogensinde for en april måned, idet den steg til 75,5 %. I april er SAS også blevet kåret til verdens mest punktlige flyselskab.SAS-koncernen transporterede 76.000 flere passagerer i april i år sammenlignet med samme måned sidste år, en vækst på 3,4 %. Den positive vækst i april kommer først og fremmest fra en god vækst på de internationale ruter, hvor USA-ruterne er i særdeles god udvikling.

Den nyåbnede rute København-Shanghai er også fyldt godt op og lander med en kabinefaktor lige over 75 %. Desuden er der en rigtig positiv udvikling i den danske trafik ud i Europa, hvor blandt andet Business Class går frem på markeder som Frankrig, Tyskland, Italien og Polen.

– Det er glædeligt at kunne konstatere, at flere og flere mennesker vælger at flyve med os. Vores kunder vælger SAS, fordi de værdsætter vores punktlighed og vores høje serviceniveau, siger koncernchef Rickard Gustafson, SAS.

– Den kommende tid fortsætter vi med at forbedre vores produkt og tilbyde løsninger, som hæver kundetilfredsheden – i øjeblikket den højeste i 11 år.

Ud over åbningen af flere ruter forbedrer SAS løsningerne til kunderne ved blandt andet at tilbyde smart pass, et lille mærke som sættes på smartphonen og giver kunder mulighed for at bruge den som boarding pass.

Enhedsindtægterne per fløjet kilometer, RASK, var 0,5 % lavere i marts måned (RASK rapporteres en måned senere end trafiktallene, som er fra april). Yield gik ned med 3,8 %. SAS forventer samme udvikling for yield og RASK i april måned.

SAS-koncernens trafiktal publiceres kl. 11 den femte arbejdsdag den følgende måned. Måling af indtægter (RASK og yield) publiceres samtidig men med en måneds forsinkelse. For yderligere oplysninger og definitioner af SAS-koncernens trafikudvikling besøg www.sasgroup.net

SAS er Skandinaviens førende flyselskab med daglige afgange til destinationer i Europa, USA og Asien. SAS er med i Star Alliance™ og kan sammen med 27 partnere tilbyde over 1100 rejsemål verden over i 185 lande. Se også www.sas.dk.