SAS satsar på Åre Östersund under vintersäsongen

October 9, 2012 15:15

Under skidsäsongen flyger SAS direkt mellan södra Sverige och Åre Östersund Airport. Direktflyg från Göteborg, Malmö och Göteborg upp till Åre/Östersund gör det möjligt för personer i södra Sverige att besöka skidbackarna i Årefjällen, enkelt och smidigt, utan mellanlandning i Stockholm.-       Många av våra kunder vill besöka svenska fjällen under skidsäsongen. Därför är vi glada att erbjuda möjligheten att flyga direkt från flera orter i södra Sverige upp till Åre Östersund Airport. Direktflyg gör att våra kunder spar värdefull tid på sin semester, säger Annelié Nässen, VP Global Agent Sales, SAS.

SAS direktflyg går från både Malmö och Ängelholm på lördagen den 16 februari med retur från Åre Östersund lördagen den 23 februari. Direktflyget från Göteborg avgår varje lördag mellan den 9 februari och den 9 mars, med returer lördagar mellan den 16 februari och 16 mars. Läs mer om avgångs och ankomsttider här (http://www.sas.se/erbjudanden/erbjudanden-/are/?vst=true) på www.sas.se.

–       Vi är väldigt glada över att SAS kan möta efterfrågan av fler direktflyg till Åre Östersundsregionen under skidsäsongen. Det är bra för turistnäringen och det lokala näringslivet, säger Susanne Norman, Flygplatschef Åre Östersund Airport, Swedavia.

SAS erbjuder alltid (http://www.sas.se/allt-om-resan/) 23 kg incheckat bagage helt utan avgift. Redan 22 timmar innan avresa kan man välja sin sittplats, och ombord erbjuds frukost fram till kl 9:00 och därefter så serveras kaffe eller te till alla ombord.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig, SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.seSAS är Skandinaviens ledande flygbolag med dagliga flygresor (http://www.sas.se/) till populära destinationer som London (http://www.sas.se/resmal/london/), Amsterdam (http://www.sas.se/resmal/amsterdam/) och Paris (http://www.sas.se/resmal/paris/). SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 27 partners erbjuda över 1300 resmål (http://www.sas.se/resmal/) världen över i 190 länder. För mer information, besök www.sas.se.