SAS sätter in tusentals extra säten på svensk inrikes

May 22, 2012 15:12

SAS har beslutat att öppna linjen Stockholm-Visby redan nu på fredag, en månad tidigare än planerat. Utöver det ökar bolaget kapaciteten från Göteborg till både Köpenhamn och Stockholm, samt mellan Helsingborg/Ängelholm och Stockholm. Totalt innebär det över tusen nya platser varje vecka.-       Då det nu finns en större efterfrågan kommer vi öppna vår Visby-linje redan på fredag. SAS ser även på andra möjligheter från andra destinationer som vi nu jobbar med att försöka få på plats, säger Joakim Landholm, kommersiell chef på SAS.

SAS sommarlinje mellan Stockholm och Visby som var planerad att starta 21 juni med dagliga avgångar börjar redan nu på fredag, 25 maj. Linjen trafikeras med en daglig frekvens till en början men ökas därefter upp.

På Göteborg kommer man snart flyga med en större flygplansmodell från både Köpenhamn och Stockholm, vilket innebär en ökning med cirka 1000 säten per vecka.

Även på linjen Stockholm-Helsingborg/Ängelholm kommer man sätta in ett hundratal extra säten i veckan, och dessutom öka antal frekvenser från september. Totalt kommer SAS i höst att flyga upp till 12 avgångar dagligen till och från Helsingborg/Ängelholm. På onsdagar adderas en ny avgång kl 16:45 från Arlanda till Helsingborg/Ängelholm, med retur från Helsingborg/Ängelholm kl 18:15. På torsdagar erbjuds en extra avgång från Arlanda kl 16:50, med retur kl 18:15 från Helsingborg/Ängelholm.För ytterligare information, kontakta:
Anders Lindström
PR chef, SAS