SAS skickar 41-årig gymnasielärare till New York

September 12, 2012 12:56

Med över 3000 bidrag hade SAS ett digert arbete att utse vem som skulle få skriva SAS nästa reklamfilm och vinna en resa för två till New York.Under sommaren hade SAS en tävling som gick ut på att låta deras resenärer föreslå hur SAS nästa reklamfilm skulle se ut. Eftersom SAS har flest avgångar i Sverige, var temat “Sveriges bästa tidtabell” och uppgiften var att på något sätt illustrera när det kan vara bra att ha väldigt många avgångar att välja mellan. Första pris var en resa för två personer till New York.

Efter att ha gått igenom många bra och högkvalitativa bidrag kunde juryn enas. Vinnaren är ingen mindre än Skellefteå-sonen Rikard Rahm, en 41-årig gymnasielärare som kom på idén under en löprunda. Läs intervjun med Rikard Rahm här (http://www.sas.se/erbjudanden/erbjudanden-/Vinnare/).

– Vi vill alltid ha en dialog med våra resenärer, säger Ulf Hermansson-Samell, Marknadschef på SAS Sverige. Det här är ett sätt att visa att vi värdesätter deras synpunkter och gärna inspireras av dem som reser med SAS.

– Påståendet ”Sveriges bästa tidtabell” handlar inte bara om att räkna antalet avgångar (777 inrikes-, 180 London- och 160 Osloflyg i veckan, bara för att nämna några). Vi har även gjort en undersökning via det oberoende undersökningsföretaget Nepa. En överväldigande majoritet höll med om att SAS har Sveriges bästa tidtabell, avslutar Ulf Hermansson-Samell.

Om ni är nyfiken på Rikards reklamfilm så får ni hålla utkik i TV och på www.sas.se under december.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.seSAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg (http://www.sas.se/Billigt-flyg/) till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter (http://www.sas.se/) i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/?WT.ac=start_lagpriskalender) ger en smidig överblick på våra inrikesflyg (http://www.sas.se/Inrikesflyg/) och utrikesflyg (http://www.sas.se/Utrikesflyg/). För mer information, besök www.sas.se.