SAS styrker dialog med kunder

June 13, 2012 09:00

Kunderne inviteres nu til at dele deres ideer med SAS. Initiativet My SAS Idea skal sikre, at SAS fortsat forbedrer sig og lever op til løftet om, at kundens ønsker og behov er det primære udgangspunkt for Nordens største flyselskab.SAS har en vision om at opnå excellence inden for selskabets kerneområder og fortsat styrke positionen som et forbillede i branchen. Visionen er et led i 4Excellence strategien, og en af metoderne er at inddrage kunderne i udviklingsarbejdet.

– Kunden er udgangspunktet for alt det, vi foretager os, og de skal opleve, at de får mest værdi hos os. Derfor har vi nu skabt et nyt dialogforum, hvor kunderne kan fortælle os, hvordan vi bedst kan videreudvikle vores produkter, siger Per Møller Jensen, vice president marketing og EuroBonus i SAS.

Dialogforummet er et supplement til SAS’ nuværende dialog med kunderne, blandt andet i de månedlige kundeundersøgelser.

– Kunderne afprøver vores produkter hver eneste dag, og de har mange interessante perspektiver og gode ideer til, hvordan vi kan blive endnu bedre. De input er ekstremt værdifulde, siger Per Møller Jensen.

Crowd sourcing
Det nye dialogforum My SAS Idea bliver tilgængeligt via sitet flysas.com/mysasidea. Bagom ligger trenden ”crowd sourcing”, som SAS allerede har arbejdet med på projektbasis. Nu skal vidensdeling med kunden som vigtigste kilde være en bestandig del af produktudviklingen.

– Vi ser et stort potentiale i at være anvende crowd sourcing og har kørt flere kampagner i den genre. Nu introducerer vi som det første flyselskab så et dialogforum, som hele tiden skal være tilgængeligt for vores kunder, siger Per Møller Jensen.

I dialogforummet My SAS Idea kan alle foreslå ideer inden for en række kategorier, blandt andet service, produkter, destinationer og EuroBonus. De ideer, som får flest stemmer og kommentarer fra andre brugere, vil blive vurderet og analyseret af SAS.

Sidste år introducerede SAS crowd sourcing kampagnen “Semesterflyet” (ferieflyet), hvor SAS’ facebook-fans i Norge fik mulighed for at stemme om en ny sommerdestination til Gazipasa i Tyrkiet fra Oslo. Kampagnen blev yderst populær og vandt pris for bedste fly-website og social medie aktivitet.

For yderligere information kontakt venligst:
SAS’ presseafdeling på telefon 32 32 31 35