SAS vill ha kundernas idéer

June 13, 2012 09:00

SAS har lanserat en crowdsourcing portal, My SAS Idea (http://www.sas.se/mysasidea), där kunderna uppmuntras att dela med sig av sina idéer om hur flygbolaget kan förbättra sin service eller skapa nya produkter.-Vi ser en stor potential inom crowdsourcing och vi har de senaste ett och ett halv åren haft två crowdsourcing kampanjer som varit väldigt uppskattade bland våra kunder. Som det första flygbolaget i världen lanserar vi nu en kontinuerlig plattform där kunder kan ge oss värdefulla tips och idéer på hur vi kan vidareutveckla vår service och våra produkter. Vi vet att vi har engagerade kunder och vi kommer att utvärdera och realisera de bästa idéerna, säger Joakim Landholm kommersiell chef, SAS.

My SAS Idea (http://www.sas.se/mysasidea) låter allmänheten komma med idéer till förbättring inom olika delar inom organisationen, som exempelvis; hur man kan förbättra SAS service och produkterbjudanden eller vilka destinationer som SAS ska flyga till. De idéer som får flest röster kommer sedan att utvärderas av SAS.
Förra året lanserade SAS crowdsourcing-kampanjen “Semesterflyet” (“Sommarflyget”), där SAS Facebook-fans i Norge fick chansen att föreslå och rösta på en ny sommardestination som SAS skulle flyga till. Året innan genomförde SAS också den framgångsrika sociala media kampanjen ”Love is in the air”. Båda kampanjerna vann varsin Webbie Award av Flight Global som årligen delar ut pris till de flygbolag som har de bästa hemsidorna och de mest kreativa sociala medie-aktiviteterna

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.seSAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg (http://www.sas.se/Billigt-flyg/) till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter (http://www.sas.se/) i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/?WT.ac=start_lagpriskalender) ger en smidig överblick på våra inrikesflyg (http://www.sas.se/Inrikesflyg/) och utrikesflyg (http://www.sas.se/Utrikesflyg/). För mer information, besök www.sas.se.