25 år med direkte ruter til Kina

August 29, 2013 08:00

Jubilæum: I august 1988 var SAS det første flyselskab til at flyve direkte mellem Skandinavien og Kina med ruten København-Beijing. I dag har SAS endnu en direkte rute – til Shanghai – og et omfattende partnerskab med Air China.Den 24. august 1988 åbnede SAS sin første rute til Kina med jomfruflyvningen fra København til Beijing. SAS var dermed det første flyselskab til at betjene markedet med en direkte rute, et marked hvor der også i dag, 25 år efter, er stor efterspørgsel.

– Kina er det marked i Asien med størst vækst inden for turisme, og landet er et spændende rejsemål for os skandinaver. Samtidig findes der også stor interesse blandt kineserne for at rejse til Skandinavien, og vi vil udnytte vores netværk, blandt andet partnerskabet med Air China, til at flyve flere kinesiske turister til fantastiske rejsemål i Skandinavien. Og naturligvis skandinaver den anden vej, siger koncerndirektør for salg og marketing, Eivind Roald.

I dag tilbyder SAS en daglig direkte rute mellem København og Beijing og fem ugentlig afgange til Shanghai. Partnerskabet med Air China giver SAS mulighed for at tilbyde videreforbindelser til en række store kinesiske destinationer, eksempelvis Chongqing, Guangzhou, Chengdu, Hangzhou og Nanjing.

For yderligere information kontakt venligst:
SAS’ presseafdeling, 3232 3135SAS er Skandinaviens største flyselskab med daglige flyvninger til destinationer i Skandinavien, Europa, USA og Asien. SAS er medlem af Star Alliance (http://www.staralliance.com/en/) ™ og sammen med vores 26 partnere flyver vi til over 1300 destinationer i 190 lande. For mere information, besøg http://www.sas.dk