Disney lanserar familjefilmen Flygplan tillsammans med SAS

September 13, 2013 07:00

.sas.seEtt av världens största underhållningsföretag, Disney, väljer att samarbeta med SAS (http://www.sas.se) i lanseringen av Disneys nya animerade film Flygplan i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Överenskommelsen innebär att SAS kommer att synas på olika sätt i samband med de initiativ som Disney Nordic genomför kring premiären av Flygplan på bio och DVD/Blu-ray, samt att SAS har rätten att anordna egna marknadsföringsaktiviteter baserade på filmen. Information och specialerbjudanden kommer också att finnas i SAS kundkanaler och EuroBonusprogram.

–       SAS är ett flygbolag för de som reser ofta, och självklart för hela familjen. Varje år reser 90 000 ensamåkande barn (http://www.sas.se/allt-om-resan/resa-med-barn/ensamresande-barn/) med oss över hela världen och vi lägger stor vikt vid att ha det förtroendet. Vi erbjuder även barnrabatter (http://www.sas.se/allt-om-resan/resa-med-barn/barnrabatt/) på majoriteten av våra biljetter. Vi är såklart väldigt glada över att den efterlängtade uppföljaren till Bilar-filmerna handlar om just flygplan och att vi får möjligheten att samarbeta med Disney under lanseringen av filmen, säger Stefan Hedelius, strategi- och marknadschef på SAS.

För att maximera uppmärksamheten kring lanseringen av Flygplan samarbetar Disney med utvalda flygbolagspartners runt om i världen. Det sker inom ramen för det nya affärsområdet Disneymedia+ som fokuserar på reklamförsäljning och strategiska företagssamarbeten.

–       I Norden är SAS en självklar samarbetspartner för oss. Vi delar ambitionen att skapa positiva upplevelser för de som använder våra produkter, vi delar engagemanget i familjemålgruppen – och i och med att temat på vår nästa storfilm är flygplan är detta ett perfekt start på ett starkt partnerskap inom ramen för Disneymedia+, säger Anna Glanmark, marknadsdirektör, The Walt Disney Company Nordic.

Utöver SAS samarbetar Disney med British Airways i Storbritannien, Lufthansa i Tyskland och American Airlines i USA kring lanseringen av Flygplan.

I Sverige har Disneys Flygplan biopremiär den 27 september.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS
E-mail: malin.selander@sas.se

Linda Andersson
Kommunikationschef, The Walt Disney Company Nordic
Telefon: +4670 510 72 38
E-mail: linda.m.andersson.-nd@disney.comSAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg (http://www.sas.se/Billigt-flyg/) till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter (http://www.sas.se/) i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/?WT.ac=start_lagpriskalender) ger en smidig överblick på våra inrikesflyg (http://www.sas.se/Inrikesflyg/) och utrikesflyg (http://www.sas.se/Utrikesflyg/). SAS är medlem i Star Alliance. För mer information, besök www.sas.se.