Flere rejser med SAS og San Francisco godt fra start

May 8, 2013 11:04

SAS koncernen transporterede 2,5 millioner passagerer i april, en stigning på 151.000 svarende til 6,5 %. Den nye rute fra København til San Francisco er blevet rigtig godt modtaget med en belægning på over 80 % i april.SAS koncernen oplevede en positiv passagerudvikling i april måned. Frem for alt steg antallet af passagerer på indenrigs, hvor væksten er mere end 10 %. Den største vækst var på de danske og norske indenrigsmarkeder. Den totale kabinefaktor udviklede sig negativt i april, hvilket skyldes åbningen af nye ruter i Europa, hvor efterspørgslen sæsonmæssigt stadig er lav, samt Påsken som delvist faldt i marts.

– Trafiktallene for april viser, at SAS er på rette vej. Månedens højdepunkt er uden tvivl, at SAS nu er tilbage på den amerikanske vestkyst med ruten til San Francisco. Det er inspirerende at se den positive modtagelse af ruten – selv i USA. Vi går nu med optimisme ind i højsæsonen og ser frem til at åbne yderligere 17 nye ruter i maj og juni, siger koncerndirektør Rickard Gustafson, SAS.

Yield og RASK var som forventet henholdsvis 2,7 % og 3,9% laverer i marts i sammenligning med sidste år (rapporteres med en måneds forsinkelse). I april 2013 forventes forandringen i yield at være positiv sammenlignet med sidste år. RASK i april forventes at være på linje med sidste år.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:
SAS’ presseafdeling på telefon 32 32 31 35

SAS-koncernens trafiktal publiceres kl. 11 den femte arbejdsdag den følgende måned. Måling af indtægter (RASK og yield) publiceres samtidig men med en måneds forsinkelse. For yderligere oplysninger og definitioner af SAS-koncernens trafikudvikling besøg www.sasgroup.net

SAS er Skandinaviens førende flyselskab med daglige afgange til destinationer i Europa, USA og Asien. SAS er med i Star Alliance™ og kan sammen med 27 partnere tilbyde over 1100 rejsemål verden over i 185 lande. Se også www.sas.dk.