Flygande start för SAS app

April 25, 2013 08:00

- Vi är oerhört glada över det positiva gensvar vi fått på appen. Nu har den laddats ner närmare 100 000 gånger och fått bra betyg av kunderna så vi är väldigt nöjda, säger Christina Ericsson, chef för digital försäljning, SAS (http://www.sas.se).

Förutom möjligheten att boka och betala flygresor i tre enkla steg så innehåller SAS app även funktioner för att:

· Checka in och välja sittplats
· Hämta aktuella boardingkort
· Se status på bokade resor
· Betala eller delbetala med EuroBonus-poäng
· Se EuroBonussaldo
· Se reseinspiration
· Se information om passagerarnas rättigheter

– Vi kommer fortsatt att ha stort fokus på utveckling av digitala tjänster, framförallt mobila, som ett led i att förenkla resandet för våra kunder, säger Christina Ericsson, chef för digital försäljning, SAS.

Appen är tillgänglig fullt ut för alla EuroBonus-medlemmar, vilket över tre miljoner människor är idag. Den ger även icke-medlemmar möjlighet att ansöka EuroBonus-medlemskap. Appen går att ladda ner gratis i Appstore och Google Play och finns på alla SAS huvudmarknader. Läs mer på www.sas.se/app där det även finns en film som visar funktionerna i SAS app.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.seSAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg (http://www.sas.se/Billigt-flyg/) till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter (http://www.sas.se/) i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/?WT.ac=start_lagpriskalender) ger en smidig överblick på våra inrikesflyg (http://www.sas.se/Inrikesflyg/) och utrikesflyg (http://www.sas.se/Utrikesflyg/). SAS är medlem i Star Alliance. För mer information, besök www.sas.se.