Kina + Skandinavia = 25 år med SAS

August 29, 2013 08:00

Den 24. august 1988 gikk SAS sin jomfruflyvning fra København til Peking og ble dermed det f��rste flyselskapet til å tilby ruter mellom Kina og Skandinavia. I dag ser SAS på etterspørselen med optimisme.

– Kina er det markedet i Asia med størst vekst innenfor turisme, og landet er et spennende reisemål for oss skandinavere. Samtidig finnes det også stor interesse blant kineserne for å reise til Skandinavia, og hos SAS vil vi utnytte vårt nettverk, blant annet partnerskapet med Air China, til å fly flere kinesiske turister til fantastiske reisemål i Skandinavia. Og selvsagt skandinavere den andre veien, sier konserndirektør for salg og marked i SAS, Eivind Roald.

I dag tilbyr SAS daglige direktefly mellom København og Peking og fem flyvninger per uke mellom København og Shanghai, med smidige overganger til Stockholm og Oslo. Gjennom partnerskapet med Air China øker SAS sitt tilbud til flere store kinesiske destinasjoner, inklusiv Chongqing, Guangzhou, Chengdu, Hangzhou og Nanjing.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Tormod Sandstø
Pressekontakt SAS
Telefon: +47 95 71 85 86
E-post: tormod.sandsto@sas.noSAS er Skandinavias ledende flyselskap med daglige flyreiser (http://www.sas.no/) til destinasjoner i Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance og kan sammen med 26 partnere tilby over 1300 reisemål (http://www.sas.no/reise/) i over 190 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no.