SAS förbättrar tidtabellen mellan Arlanda och Birmingham

February 12, 2013 08:30

Från och med den 8 April förbättrar SAS tidtabellen mellan Arlanda och Birmingham. Då erbjuder SAS nya avgångstider under eftermiddagarna, alla dagar utom på lördagar.- Många av våra affärsresenärer  föredrar att resa under eftermiddagarna istället för mitt på dagen och därför är vi glada över att vi kan justera tidtabellen mellan Arlanda och Birmingham enligt deras  önskemål. De nya tiderna är ett bra komplement till flygningarna vi har från Köpenhamn, och därmed har våra kunder många olika avgångar att välja på, säger Joakim Landholm, Kommersiell Chef på SAS.

Med start den 8 April så flyger SAS mellan Arlanda och Birmingham alla dagar utom lördagar. På vardagarna avgår flygen från Arlanda kl 17:30, med en retur från Birmingham kl 19:45. På söndagarna är avgångstiden kl 18:20 från Arlanda och kl 20:35 från Birmingham. Flyglinjen kommer att flygas med en Boeing 737-600.

För mer information om SAS tidtabell se www.sas.se.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.seSAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg (http://www.sas.se/Billigt-flyg/) till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter (http://www.sas.se/) i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/?WT.ac=start_lagpriskalender) ger en smidig överblick på våra inrikesflyg (http://www.sas.se/Inrikesflyg/) och utrikesflyg (http://www.sas.se/Utrikesflyg/). SAS är medlem i Star Alliance. För mer information, besök www.sas.se.