SAS fortsätter satsningen på Åre Östersund under vintersäsongen

October 10, 2013 14:11

SAS fortsätter förra årets satsning på direktflygningar mellan Skåne/Göteborg och Åre Östersund Airport under sportlovsperioden. Det gör det möjligt för sportlovslediga i södra Sverige att på ett enkelt och smidigt sätt ta sig upp till skidbackarna i Årefjällen utan mellanlandning i Stockholm.-       Många av våra kunder i södra Sverige vill besöka svenska fjällen på sportlovet. Därför är jag mycket glad att vi även i år kan förenkla resan för våra kunder i Skåne och Göteborgsregionen genom att erbjuda direktflygningar, säger Annelie Nässén, Försäljningsdirektör på SAS.

SAS direktflyg går från både Malmö och Ängelholm lördagen den 15 februari med retur 22 februari. Direktflyget från Göteborg avgår 8 februari med retur 15 februari. SAS flyger även flera gånger dagligen till Åre Östersund från Stockholm Arlanda. Läs mer om avgångs- och ankomsttider här (http://www.sas.se/erbjudanden/erbjudanden-/are/?vst=true)) på www.sas.se

SAS erbjuder (http://www.sas.se/allt-om-resan/) alltid 23 kg incheckat bagage helt utan avgift. Redan 22 timmar innan avresa kan man välja sin sittplats, och ombord erbjuds frukost fram till kl 9:00 och därefter så serveras kaffe eller te till alla ombord.
För ytterligare information, kontakta:
Malin Selander
Pressansvarig, SAS
Telefon: +46 70 997 40 65
E-mail: malin.selander@sas.seSAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg (http://www.sas.se/Billigt-flyg/) till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter (http://www.sas.se/) i Skandinavien, med erbjudanden inom Skandinavien. SAS lågpriskalender (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/?WT.ac=start_lagpriskalender) ger en smidig överblick på våra inrikesflyg (http://www.sas.se/Inrikesflyg/) och utrikesflyg (http://www.sas.se/Utrikesflyg/). SAS är medlem i Star Alliance. För mer information, besök www.sas.se.