SAS gjennomfører salg og leaseback av seks fly

July 31, 2013 09:05

Som en del av planen for å forbedre SAS’ finansielle posisjon, 4Excellence Next Generation, har SAS nettopp gjennomført salg og leaseback av seks Boeing 737-600 fly til Deucalion Capital X Limited (tilrettelagt av den tyske bank DVB Bank SE) og det irske leasingselskapet ELFC (Engine Lease Finance Cooperation) i en felles handel.- Denne avtalen er et viktig skritt for SAS i arbeidet med å forbedre SAS’ finansielle posisjon. I februar lykkes vi med å gjennomføre en avtale om salg og leaseback av reservemotorer, og nå kan vi igjen øke selskapets likviditet gjennom salg av aktiver, sier Göran Jansson, SAS Group CFO.

Handelen blir gjennomført i slutten av juli. Leasingperioden er fire til fem og et halvt år.

Nettoeffekten for SAS Group er estimert til 500 MSEK.

For ytterligere informasjon kontakt:
SAS presseavdeling, telefon 64 81 88 00 SAS er Skandinavias ledende flyselskap med daglige flyreiser (http://www.sas.no/) til destinasjoner i Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance og kan sammen med 26 partnere tilby over 1300 reisemål (http://www.sas.no/reise/) i over 190 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no.