SAS och Thai utökar code-share samarbetet med nonstop flygningar Skandinavien – Bangkok

March 5, 2013 07:00

– Vi är mycket glada över att vi nu kan ta nästa steg i samarbetet med Thai Airways. Bangkok och Thailand är viktiga destinationer både för skandinaviska affärs- och fritidsresenärer. Vi ser nu fram emot att kunna erbjuda våra kunder fler och bättre möjligheter att resa till Bangkok från hela Skandinavien, säger Rickard Gustafson, vd och koncernchef SAS.

Det nya code-share avtalet gör det möjligt för SAS att stärka kunderbjudandet genom att erbjuda nonstop flygningar från Skandinavien till Bangkok. SAS kunder kan från och med idag boka nonstop resor till Bangkok på www.sas.se och samtidigt tjäna EuroBonus-poäng.

Tidtabell SK/TG code share (http://mb.cision.com/Public/290/9379695/81930528165928f3.pdf)

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS press office +46 8 797 2944SAS är Skandinaviens ledande flygbolag med dagliga flygresor (http://www.sas.se/) till populära destinationer som London (http://www.sas.se/resmal/london/), Amsterdam (http://www.sas.se/resmal/amsterdam/) och Paris (http://www.sas.se/resmal/paris/). SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 26 partners erbjuda över 1300 resmål (http://www.sas.se/resmal/) världen över i 190 länder. För mer information, besök www.sas.se