SAS och Turkish Airlines startar code-share samarbete

April 17, 2013 08:00

Från och med idag kan SAS kunder boka Turkish Airlines flygningar med ett SK flygnummer på www.sas.se (eller via en resebyrå) från Köpenhamn, Oslo, Stockholm, Helsingfors, Aalborg och Billund till Istanbul och därifrån vidare till Ankara, Antalya, Bodrum, Dalaman och Izmr. I tillägg kommer Turkish Airlines att lägga sitt flygnummer på fler än 20 destinationer i Skandinavien och Finland.

– Vi är mycket glada att kunna annonsera detta nya code-share samarbete. Både turism och handel mellan Skandinavien och Turkiet har ökat rejält de senaste åren och det är därför extra roligt att kunna erbjuda våra kunder flygningar till sex destinationer i Turkiet, säger Joakim Landholm, kommersiell chef på SAS.

SAS kunder kommer också att tjäna EuroBonus poäng på alla Turkish Airlines flygningar då båda bolagen är partners inom Star Alliance.

Turkish Airlines har tre dagliga avgångar till Köpenhamn och Stockholm, tolv avgångar/vecka till Oslo och Helsingfors, tio avgångar/vecka till Göteborg och tre avgångar/vecka till Aalborg/Billund, totalt ca 80 avgångar i veckan mellan Istanbul och Skandinavien/Finland.

SAS pressjour  +46 8 797 2944

SAS Corporate CommunicationsSAS är Skandinaviens ledande flygbolag (http://www.sas.se/) med dagliga flygresor till destinationer (http://www.sas.se/resmal/) i Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 26 partners erbjuda över 1300 resmål världen över i 190 länder. För mer information, besök www.sas.se.