SAS öppnar ny flyglinje mellan Arlanda och Vilnius

January 24, 2013 08:00

SAS forstätter att expandera sitt linjenät. Med start den 31 mars börjar SAS flyga direkt mellan Arlanda och Vilnius och därmed erbjuder SAS över 40 avgångar per vecka mellan Skandinavien och Litauen.- Efterfrågan på flygningar mellan Arlanda och Vilnius (http://www.sas.se/resmal/Vilnius/flyg/) är stor och därför är vi glada att erbjuda en ny direktlinje sex gånger i veckan. Den nya linjen är ett bra komplement till de avgångar vi idag har mellan Köpenhamn och Vilnius och därmed erbjuder vi våra kunder betydligt fler avgångar att välja på, säger Joakim Landholm, kommersiell chef på SAS.

SAS kommer att flyga mellan Arlanda och Vilnius under vardagar och söndagar med avresa kl 14:55 från Arlanda, samt en returflygning kl 17:55 från Vilnius. Linjen kommer att flygas med en SAAB 2000 som har 50 platser ombord och flygtiden är beräknat till 1 h och 45min. För information om SAS nya linjer under 2013 se www.sas.se.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.seSAS är Skandinaviens ledande flygbolag med dagliga flygresor (http://www.sas.se/) till populära destinationer som London (http://www.sas.se/resmal/london/), Amsterdam (http://www.sas.se/resmal/amsterdam/) och Paris (http://www.sas.se/resmal/paris/). SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 26 partners erbjuda över 1300 resmål (http://www.sas.se/resmal/) världen över i 190 länder. För mer information, besök www.sas.se