SAS sprider flygromantik via Instagramtävling - Tio vinner europaresa

July 3, 2013 10:05

I samband med att resesäsongen drar igång startar SAS en tävling på Instagram på temat flygromantik. SAS kunder deltar genom att tagga en bild eller film med #flysas och beskriva vart de är på väg. En jury utser tio vinnare som får åka till en valfri europeisk SAS-destination i höst.-       Bilder och videoklipp är ett enkelt sätt att uttrycka sin reslust och förväntan inför semestern. Många resenärer vill dela med sig av sina resplaner och berätta för nära och kära vart de är på väg, nu kan de göra det i sommarens enklaste tävling, säger Ulf Hermansson-Samell, marknadschef på SAS Sverige.

Tävlingen pågår 1 juli till 18 augusti. För att delta i tävlingen behöver man dela ett foto eller en film från sin SAS-resa på Instagram, tagga den med #flysas och berätta vart resan bär. En jury utser tio vinnare som får åka till en valfri europeisk SAS-destination i höst. Juryn väljer även ut fem tävlande som vinner varsitt hederpris, en flygplansmodell av en Airbus 340.

–       Många reser med SAS i sommar och vi hoppas att de tar chansen att delta och inspirera sina vänner att göra samma sak. Vi är säkra på att vi får se fantastiska bilder på temat flygromantik, till exempel moln, solnedgångar, skylines eller varför inte sin resväska, säger Ulf Hermansson-Samell.

Tävlingen lanseras i Sverige, men även kunder från övriga länder är välkomna att delta. Utöver egna kanaler uppmärksammas tävlingen i print, banners,mobilt, Facebook och Instagram.Se mer information här, http://www.sas.se/erbjudanden/flyg-fota-tagga/?wt.ac=start_instagram

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.seSAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg (http://www.sas.se/Billigt-flyg/) till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter (http://www.sas.se/) i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/?WT.ac=start_lagpriskalender) ger en smidig överblick på våra inrikesflyg (http://www.sas.se/Inrikesflyg/) och utrikesflyg (http://www.sas.se/Utrikesflyg/). SAS är medlem i Star Alliance. För mer information, besök www.sas.se.