Svenska staten väljer SAS

April 17, 2013 13:00

Statens Inköpscentral för Kammarkollegiet har gjort en ny upphandling av flygresor utrikes där SAS med partners Lufthansa, Swiss, Austrian Airlines och Singapore Airlines har fått förnyat förtroende. Avtalet är totalt värt 400 miljoner svenska kronor.Kammarkollegiet värderade både SAS priser och tidtabell högt, då de valde att tilldela SAS och deras partners avtal. Avtalet gäller för flygresor utrikes.
– Vi är mycket glada och stolta över att svenska staten väljer att förnya avtalet med oss. Det tyder på att vi har en produkt som är konkurrenskraftig både när det gäller tidtabell och pris. Därutöver uppfyller vi även Kammarkollegiets miljökrav, säger Elisabeth Milton Hemmingsen, VP Global B2B Sales SAS.
Avtalet gäller ett år och sträcker sig fram till 2014-05-31, med möjlig förlängning vid ett eller flera tillfällen dock längst 36 månader.

För ytterligare information, vänligen kontakta

SAS Pressjour, Tel +46 8 797 2944SAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg (http://www.sas.se/Billigt-flyg/) till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter (http://www.sas.se/) i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/?WT.ac=start_lagpriskalender) ger en smidig överblick på våra inrikesflyg (http://www.sas.se/Inrikesflyg/) och utrikesflyg (http://www.sas.se/Utrikesflyg/). SAS är medlem i Star Alliance. För mer information, besök www.sas.se.