SAS justerar och förbättrar utbudet ombord

February 28, 2014 07:00

I juni 2013 lanserade SAS det nya servicekonceptet SAS Go & Plus som har blivit väl mottaget av SAS kunder. Resultatet från en större kundundersökning med 4500 respondenter, visar att kunderna uppskattar enkelheten med SAS Go & Plus och att 85 procent av kunderna är positiva eller neutrala till konceptet i sin nuvarande form. I undersökningen framkom det också att kunderna önskar ytterligare tydlighet och löpande förbättringar av konceptet.

Sammantaget är det nu tre stora förändringar i utvecklingen av SAS Go & Plus som genomförs: Förbättring av mat och dryck, justeringar av konceptet ombord på interkontinentala linjer samt tydligare skillnad mellan SAS Go & Plus.

-Vi införde SAS Go & Plus för att göra resan enklare för våra kunder. Genom att tydliggöra och förbättra vårt utbud ombord så vill vi säkerställa en behaglig och trevlig upplevelse för kunderna när de väljer att resa med SAS, säger Snorre Andresen, Produktchef på SAS.

De första förändringarna träder i kraft 1 mars och förbättringarna av måltiderna kommer att fortsätta löpande framöver.

Fakta om ändringarna

SAS förtydligar och förbättrar matupplevelsen ombord
SAS minskar antalet geografiska variationer och inför ett tydligare koncept i två delar för trafiken i Europa: ett för flighter inom Norden och ett för flighter från Norden till Europa. På flighter inom Norden erbjuds SAS Café-utbud med snacks och drycker och på flighter från Norden till Europa förbättrar SAS maten ombord.

· I SAS Plus ingår en ny kvällsmåltid och drycker serveras åter i SAS klassiska Orreforsglas
· Varmt bröd serveras med måltiden
· Det erbjuds mat såsom smörgåsar, sallader och varma wraps
· Menyn blir kontinuerligt uppdaterad med säsongens nyheter

Förbättringar och justeringar på interkontinentala linjer
Matupplevelsen förbättras på interkontinentala linjer för SAS Go & Plus och SAS Business.

· Alla måltider kommer under året bli förnyade eller förbättrade och måltidspresentationen förbättras med ny design på förpackningarna
· Champagne före avgång återinförs i Business. SAS Go inkluderar en flaska vatten före avgång och alkoholfri dryck tillsammans med måltiderna. Alkoholhaltiga drycker ingår i SAS Business samt SAS Plus och finns till försäljning i SAS Go

SAS tydliggör skillnaden mellan SAS Go och Plus
SAS Plus inkluderar all mat och dryck ombord. För SAS Go finns mat och dryck till försäljning.

· Frukost ingår i SAS Plus och finns till försäljning i SAS Go. Det är möjligt att köpa frukost med EuroBonus-poäng. Tidigare ingick frukost i SAS Go på inrikes flygningar men nu anpassas konceptet efter europeiska flygningar där frukost sedan tidigare finns till försäljning i SAS Go
· Kaffe, te och tidningar är alltid inkluderat för alla resenärer som reser med SAS

För mer information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, 08 797 29 44SAS är Skandinaviens ledande flygbolag (http://www.sas.se/) med dagliga flygresor till destinationer (http://www.sas.se/resmal/) i Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 27 partners erbjuda över 1300 resmål världen över i 195 länder. För mer information, besök www.sas.se.