SAS lanserer forhåndsreservasjon av sete på korte ruter

March 26, 2014 09:00

SAS har fokus på å gi de reisende en enklere reise, og som en av flere nye tjenester og produkter lanseres nå muligheten til å forhåndsreservere sete på ruter mellom Skandinavia og Europa. Til nå har denne muligheten kun vært tilgjengelig på langruter, og nå utvides tilbudet til også å gjelde ruter fra Skandinavia til europeiske destinasjoner. Ved bestilling av billetter i Go får nå den reisende muligheten til og samtidig reservere et sete mot en avgift. Dette kan for eksempel være om man har preferanser for å få sete ved vindu eller gang, eller om man er flere som reiser sammen og ønsker å forhåndsreservere seter ved siden av hverandre.

”I SAS er vi opptatt av å fornye og utvikle våre produkter og tjenester som gir våre kunder større valgfrihet og en enklere reise. Muligheten til å forhåndsreservere sete har vi hatt på våre langruter en stund allerede, og nå er vi glade for å tilby dette også til våre reisende i Go på ruter til og fra Europa. Mange har preferanser og ønsker på hvor man vil sitte om bord, og nå gir vi en enda bedre mulighet til å velge ønsket sete”, sier Snorre Andresen, produktsjef i SAS.

Som tidligere vil alle som reiser med SAS, uavhengig av billettype, fortsatt kunne velge sete gratis når innsjekk starter 22 timer før avgang. Reisende med EuroBonus Gull- eller Diamankort, samt dem som reiser med Plus-billlett, har alltid forhåndsreservasjon av sete inkludert i sin reise.

Prisen for forhåndsreservasjon av sete i Go er 99,- pr strekning.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Tormod Sandstø
Pressekontakt SAS
Telefon: +47 95 71 85 86
E-post: tormod.sandsto@sas.noSAS er Skandinavias ledende flyselskap (http://www.sas.se/) med daglige avganger til destinasjoner (http://www.sas.se/resmal/) i Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance™ og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål verden over i 195 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

facebook.com/SAS (http://www.facebook.com/SAS) og twitter.com/SAS (http://www.twitter.com/SAS)