SAS öppnar Fast Track i terminal 4 på Arlanda

August 27, 2014 08:00

Den 1 september öppnar SAS Fast Track security för inrikesresenärer på Arlanda, vilket innebär att SAS nu erbjuder Fast Track för inrikesresenärer i Sverige både på Stockholm Arlanda och Göteborg Landvetter. Den kommer vara placerad mellan Sky City och terminal 4.

Fast Track är en separat kö för snabbare passering genom säkerhetskontrollen för SAS kunder som reser i SAS Plus samt medlemmar i EuroBonus Guld och EuroBonus Diamant.

– Det är mycket glädjande att vi nu kan erbjuda Fast Track till våra resenärer som reser inrikes från terminal 4 på Arlanda. Vi vet att våra kunder uppskattar tidsbesparande tjänster och det har funnits en stark efterfrågan på en Fast Track från våra frekventa resenärer. Med gott samarbete och god hjälp från Swedavia har vi nu fått den på plats, säger Snorre Andresen, Produktchef på SAS.

Fast Track finns idag på sju flygplatser i Skandinavien för internationella och nationella resor;

• Danmark
  • Köpenhamn
  • Norge
  • Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim
  • Sverige
  • Stockholm Arlanda, Göteborg Landvetter

Resenärer i SAS Plus och medlemmar i EuroBonus Guld och EuroBonus Diamant kan i terminal 4 även utnyttja den nyrenoverade loungen som bland annat erbjuder buffé, något gott att dricka och snabbt internet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henrik Edström
Pressansvarig SAS