SAS rykker ind i ny Heathrow terminal

September 9, 2014 08:00

Onsdag den 10. september byder SAS sine passagerer velkommen i den nye og imponerende Queen’s Terminal i Heathrow. Queen’s Terminal, eller Terminal 2, er det nye hjemsted for alle Star Alliance flyselskaber i Heathrow, 23 i alt.

Terminal 2 har lufthavnsfaciliteter i verdensklasse, som er med til at gøre rejsen enklere for SAS’ kunder, der enten flyver til London som slutdestination eller videre ud i verden via Heathrow. Med alle Star Alliance medlemmer under samme tag bliver det både hurtigere og mere behageligt at nå sin videreforbindelse med andre Star Alliance flyselskaber.

– Vi er rigtig glade for og stolte over at kunne tilbyde alle fordelene i den nye avancerede terminal. Vores rejsende får mere enkle og effektive veje gennem lufthavnens check-in- og sikkerhedsområder. I terminalen har vi de nyeste check-in løsninger og et stort udvalg af butikker og restauranter i et,, siger direktør for produktudvikling Snorre Andresen, SAS.

Når kunderne rejser fra Heathrow, har de adgang til moderne check-in løsninger: Nemme selvbetjeningsautomater, hurtig aflevering af bagage og fuldt servicerede check-in skranke.

SAS fejrer de første T2 fly

Den første dag i den nye terminal har SAS 21 afgange og 21 ankomster til og fra henholdsvis København, Stockholm, Göteborg, Oslo og Stavanger. SAS afgangen SK500 er den første ud af de 42 fly på dagen og letter kl. 6:40 mod København.

SAS var blandt de første flyselskaber til at flyve til Heathrow Terminal 2 i 1955, og for at fejre SAS’ første dag i den nyrenoverede terminal vil der være events i retro-stil i nærheden af SAS’ gates hele dagen. Den formelle indvielse varetages af Hans Dyhrfort, som er SAS’ chef i Vesteuropa.

Fakta om SAS i London, Heathrow

• På den første åbningsdag rejser ca. 4.000 passagerer til eller fra Queen’s Terminal med 42 SK-fly.
  • SAS har 136 ugentlige fly fra London, Heathrow, til Skandinavien og 136 til London fra Skandinavien.
  • Prisen for en enkeltbillet er fra 399 DKK.

Tidstabel

• København-London seks daglige afgange
  • Olso-London fem daglige afgang
  • Stockholm-London seks daglige afgange
  • Göteborg-London to daglige afgange
  • Stavanger-London to daglige afgange

Star Alliance i London, Heathrow

23 Star Alliance flyselskaber flyver til Heathrow: Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Brussels Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI og United.

Samlet set har Star Alliance selskaberne over 121 fly om dagen til 45 destinationer i 25 lande. Hver af disse afgange er også videreforbindelser til hele Star Alliance netværket med mere end 18.000 daglige afgange til 1.269 lufthavne i 193 lande.

For yderligere information kontakt venligst:

SAS’ presseafdeling, 3232 3135